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Wednesday, November 18, 2015

Sailing at the moment, somewhere between Isla Chiloe and Parque Pumalin ...

... so while Richard sails Abrazo with his gringo crew, your faithful Scribe labors here in Puerto Montt, blogging about the boat.  Actually, a lot of this entry was dictated by El Capitan before he motored away from the dock the other day.  (Photo by I-pad ... not very many pixels!)

We posted a Boat for Sale ad on Yapo.cl, the Chilean version of Craig's List.  Inquiries have come by email, and we have worked hard to answer the questions.  Those from a certain "Jorge" have continued to come in, so we thought maybe the answers would make an interesting blog entry.  (Bi-lingual, to boot.  Please comment with corrections to my Google-aided Spanish, por favor.)

November 6, 2015
Jorge wrote:

Buenas Tardes, Favor enviar inventario completo del velero, fotos actuales de exterior e interior, reparaciones u otros que necesite, y precio final.  Tambien listado de reparaciones hechas ultimos años

We sent the inventory, Spanish/English.  I'll add it to the bottom of this entry.  We asked Jorge to go to this blog for photos, as there are many in the initial blog entry.  Richard answered the reparaciones questions as follows. 
I'll continue with Jorge's next set of questions in the next blog entry.  Please pass this info along if you know someone looking for a solid, well-built boat.  El Capitan claims he will deliver the boat anywhere in the world (though, of course, there would be a small delivery fee).  



reparaciones u otros que necesite, y precio final.  Tambien listado de reparaciones hechas ultimos años ...
Repairs (as distinct from maintenance):  There have been no major repairs since the months after the tsunami in Talcahuano 2-27-2010.  At that time, the boat bottom was recaulked, the boat was wooded (i.e.  stripped of all paint) and repainted, both topsides and bottomsides.  That was the fourth paint job since the original work 34 years ago.   The topsides should be repainted in the near future. 
As far as maintenance goes, we took out the mast last year, stripped and painted it, with a new forestay, as detailed on the blog.   All other fittings were inspected and deemed functional.  This was the second complete overhaul in 34 years, since the mast was originally built. 
I replaced one battery with a new 200 amp Bosch maintenance-free battery in 2013.  I am replacing the  second battery next week.  This marks the fourth set of batteries in the 34 years I’ve owned the boat.
There are some changes a new owner might consider.  I recommend new, self-tailing sheet winches.  The old ones should be moved to the mast for halyard winches, and the existing halyard winches should be scrapped.  They function, but the winch handle has been lost, so they are awkward to use.  New winches would make sailing easier, especially for a novice. 
The forward hatch cover needs to be refinished, i.e. sanded and varnished. 
The TP22 autopilot is currently inoperable.  I am looking for someone who can repair it here in Chile.
The wood stove is old and reaching the end of its useful life.  It should be replaced.  The galley has no other stove.   
The genoa and staysail are old and tired.  Both sails could be replaced.  (The main sail is new and is in excellent condition.  The geniker is relatively new and in good condition.) 
Price:  I want $40,000 US for this boat, which I know to be made to last, and ready for ocean sailing.  I will consider your best offer. 
RE:  reparaciones u otros que necesite
Reparaciones, a diferencia de mantenimiento:  No se han realizado reparaciones importantes desde los meses después del tsunami en Talcahuano 27/02/2010.  En ese momento, la parte inferior [debajo de la línea de agua] del barco era recaulked/recalafateado, el barco era boscoso (es decir, despojado de toda la pintura) y repintado, ambos “topsides” partes superior y “bottomsides” partes inferior.  Ese fue el cuarto trabajo de pintura ya que el trabajo original de hace 34 años. Las partes superiores pudieron ser/deben ser repintado en un futuro próximo.
En lo que va de mantenimiento, sacamos el mástil el año pasado, despojamoslo y pintamoslo, con un nuevo estay, como se detalla en el blog. Todos los otros accesorios se inspeccionaron y se consideron funcional. Esta fue la segunda revisión completa en 34 años, ya que el mástil se construyó originalmente.
He sustituido una batería con una nueva 200 amp Bosch batería libre de mantenimiento en 2013. Estoy reemplazando la segunda batería la próxima semana. Se trata de la cuarto juego de pilas en los 34 años que he sido dueño de la embarcación.
Hay algunas cambios podría considerar por un nuevo propietario. Recomiendo nuevos tornos de la hoja uno mismo-tizón. Los viejos se deben mover al mástil para winches de driza, y los tornos de la driza existentes deben ser desechados. Funcionan, pero la manivela de winch se ha perdido, por lo que son difíciles de usar. Nuevos tornos harían navegación más fácil, sobre todo para un principiante.
La tapa de la escotilla delantero tiene que ser restaurados, es decir, lijado y barnizado.
El piloto automático TP22 es actualmente inoperable. Estoy buscando a alguien que pueda repararlo aquí en Chile.
La estufa de leña es viejo y llegar al final de su vida útil. Debe ser reemplazado. La galera tiene ninguna otra estufa.
El génova y trinqueta son viejos y cansados. Ambas velas podrían ser reemplazadas. (La vela mayor es nuevo y está en excelentes condiciones. El geniker es relativamente nuevo y en buenas condiciones.)
Precio: Quiero $ 40000 Estados Unidos para este barco, que sé que ser hecho para durar, y listo para la vela oceánica. Consideraré su mejor oferta.
 
 
Lista de equipos
Ø  3 Anclas:  CQR (18 kg),  Davis gancho de mar
 (32 kg),  Forfjord  (11.4 kg)
Ø  Cadena & Cable: 5/16” Proof coil (39,6 m), 3/8” BBB (18,2 m), 3/4” Nylon (76 m), 5/8” Poly (91 m)
Ø  Combustible:  Diesel. 2 tanques separados (350 L total)
Ø  Agua: 4 tanques separados (600 L total)
Ø  Motor:  Volvo MD 11 C  25 HP, reconstruido en Chile, 2010 con 500 horas; refrigerado por agua fresco
Ø  Esquife:  1 Avon 3.5 Rover
Ø  Outboard Motor:  Mercury 9.9, 2-ciclo
Ø  Electrónica:   Radar: Furuno 1715;  Ecosonda: Furuno LS 4100; Chart Plotter: Furuno GP1850;  VHF radio: Icom M402; SSB radio: Icom 802 + Pactor 11 usb modem
Ø  Piloto automático:  Simrad TP22; Simrad TP20 + remote;  Fleming Global Master piloto de viento con 2 plumas 
Ø  2 Baterías:  8D Interstate descargas profundas 225 amp; cargador de batería:  Newmar 
Ø  2 Alternadores: Volvo 40 amp original brushless;  Ample Power 120 amp “Smart” con regulador
Ø  Inventario de las velas:  Vela Mayor neuva en 2011; Geniker neuva en 2007;   Genoa vieja y cansada; vela de estay y foque de trabajo son utilizables y viejos
Ø  Frigorífico combi:  Fridgfreez nuevo en 2008
Ø  Muchas de las piezas y de línea adicionales
 
Inventory of equipment
·         Anchors:   40 lb CQR,  70 lb Davis Sea Hook,  25lb Forfjord
·         Chain & Rode:   130’  5/16 Proof coil,  60’ 3/8 BBB, 250’ ¾ Nylon,  300’ 5/8 Poly
·         Fuel tanks:  capacity 350 liters diesel in 2 separate tanks
·         Water tanks:  capacity 600 liters in 4 separate tanks
·         Watermaker ( desalinization ) Katadyn
·         Engine Volvo MD 11 C  25 HP Rebuilt in Chile in 2010 w/500 hrs, Fresh water-cooled.
·         Skiff:   Avon 3.5 Rover
·         Outboard Motor  Mercury 9.9 2cyle
·         Electronics:     Furuno  1715 Radar,  Furuno LS 4100 depth Sounder, Furuno GP1850 Chart Plotter,  Icom M402 VHF radio, Icom 802 SSB radio, Pactor PTC  11 usb modem
·         Auto pilots:  Simrad TP22, Simrad TP 20 w/ Remote,  Fleming Global Master windvane w/ 2 feathers.
·         Batteries:  2  8D Interstate deep discharge 225 amp,  Newmar  Battery charger
·         Alternators:    40 amp original Volvo brushless.  Ample Power 120 amp Smart alternator w/matching regulator.
·         Sail Inventory:  Main new in 2011, Geniker new in 2007,  Genoa old and tired, working Jib old and serviceable, Staysail old and serviceable.
·         Refrigerator/freezer  Fridgfreez new in 2008
·         Many extra parts and line
 


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